بهترین روش کاشت مو

بهترین روش کاشت مو اگر شما در دسته افرادی هستید که دچار طاسی و کم پشتی مو شده‌اید میتوانید با مراجعه به پزشک متخصص مو و همچنین مشورت با مشاوران کلینیک‌های کاشت مو ، از این روش استفاده کنید.

دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد از جمله عوامل ژنتیکی و موروثی . این موارد از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو به حساب می‌آید. از دیگر دلایل ریزش مو در  افراد میتوان به استفاده مداوم از لوازم گرمایی، اتوی مو، عوامل هورمونی، انتخاب نادرست شامپوی مو و استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی اشاره کرد.

عمل کاشت مو روش‌های زیادی دارد که پزشک بعد از انجام معاینات با توجه به سن و وضعیت بدن شما تصمیم میگیرد که از چه روشی برای شما استفاده کند. حال اگر شما تصمیم گرفته‌اید که کاشت مو را انجام دهید و دنبال اطلاعات در مورد آن هستید بهتر است با ما در این مقاله همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یکی از پرطرفدارترین و موثرترین عمل‌ها به حساب می‌آید. در این روش فولیکول‌های پرتراکم سر را جدا می‌کنند و در بخش فولیکول‌های کم تراکم قرار می‌دهند. یعنی به طور عامیانه، کاشت مو یک عمل جراحی است که در این عمل، موها را به نقاط طاس، نازک یا کم موی پوست سر منتقل می‌کند.

در این روش فولیکول‌های آسیب دیده ترمیم می‌شوند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده از هر پیاز مو یک الی چهار تار مو رشد می‌کند که در روش کاشت مو به دلیل استفاده از روش‌های جدید از تغییر و یا دستکاری ریشه مو را انتقال می‌دهند.

در یک جلسه از کاشت مو که معمولا یک روز طول می‌کشد، 1500 تا 3000 گرافت مو را بهم پیوند میز‌نند. این عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود. البته مانند هر عمل زیبایی برای نتیجه بهتر باید کارهایی قبل و بعد از عمل انجام دهید.

در زمان شروع عمل به کف سر شما بی حسی زده می‌شود. به همین دلیل درحین عمل افراد هیچ دردی را حس نمی‌کنند. اما ممکن است بد از گذشت زمانی از عمل، مقدار کمی از درد را حس کنند که امری طبیعی است. مقدار درد طوری نیست که نتوانید کارهای روزانه خود را انجام ندهید. بلکه نیاز به کمی استراحت دارید و به راحتی میتوانید کارهای روزانه خود را انجام دهید. در نهایت بعد از گذشت 3 تا 5 روز می‌توانید نتیجه کار را ببینید. با توجه به مهارتی که پزشک شما دارد کاشت مو تا 98 درصد میتواند با موفقیت به نتیجه برسد.

کاشت مو و بهترین روش کاشت مو

انواع روش‌ کاشت مو

کاشت مو روش‌های زیادی دارد که میتوانید یکی از این روش‌ها را با مشورت پزشک خود انتخاب کنید.

  • کاشت مو به روش FUT یا FUSS

این روش یکی از قدیمی ترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید. به همین دلیل زمان استفاده از این روش بیمار را بیهوش می‌کردند و با استفاده از روش جراحی فلپی از بانک مو را برای استفاده از این روش برمی‌دارند. این روش عوارض زیادی را با خود همراه داشت. عوارضی چون دردهای بعد از عمل، باقی ماندن جای بخیه، احتمال نگرفتن کاشت‌های انجام شده و در نهایت بیهوشی. بعد از گذشت مدتی روش‌های جدیدی پدید آمد به همن دلیل استفاده از این روش کاهش یافت. از مزایای این روش میتوان به شانس برداشتن گرافت مو از بان مو بسیار زیاد است.

برای انجام عمل کاشت مو به روش FUT ، جراح شما مراحل زیر را دنبال می کند:

  1. جراح با استفاده از چاقوی جراحی، تکه‌ای از پوست سر شما را برمی‌دارد. این قسمت معمولاً از پشت سر شما برداشته می‌شود. اندازه نوار معمولاً حدود 6 تا 10 اینچ طول دارد. اما می‌تواند از گوش به گوش دیگر کشیده شود.
  2. ناحیه‌ای که پوست سر برداشته شده را با بخیه می‌بندند.
  3. جراح شما و دستیارانش نوار پوست سر را با چاقوی جراحی به قطعات کوچکتر جدا می‌کنند. آنها ممکن است قطعه را به 2000 قطعه کوچکتر تقسیم کنند که گرافت نامیده می شود. برخی از این گرافت‌ها ممکن است هر کدام فقط یک تار مو داشته باشند.
  4. جراح با استفاده از یک سوزن یا تیغ، سوراخ‌های کوچکی در پوست سر شما ایجاد می‌کند که در آن مو کاشته می‌شود.
  5. جراح موهای قسمت برداشته شده از پوست سر را وارد سوراخ‌های ایجاد شده سر می‌کند. که این مرحله در عمل کاشت مو پیوند نامیده می‌شود.
  6. سپس محل‌ جراحی را با بانداژ یا گاز می‌پوشانند.

تعداد خاصی از پیوندهایی که دریافت می‌کنید به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع موی شما
  • اندازه محل پیوند
  • کیفیت (از جمله ضخامت) مو
  • رنگ مو

 

 


[ دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 ] [ 17:7 ] [ حسین ]
[ ]

عربستان بیشتر بشناسیم

عربستان با نام رسمی عربستان سعودی بزرگترین کشور در غرب آسیا است. این کشور که بخش عمده شبه جزیره عربستان را دربر گرفته است از شمال با عراق، اردن و کویت از سوی شرق با امارات متحده عربی، قطر و خلیج فارس از جنوب خاوری با عمان از سوی جنوب با یمن و از سوی باختر با دریای سرخ هم‌مرز است. جایگاه‌های مهم دینی مسلمانان هم‌چون کعبه، قبرستان بقیع، مسجد النبی و آرامگاه پیامبر اسلام (ص) در این کشور جای دارد. این سرزمین همواره سکونتگاه دو گروه قومی سامی‌ها که اغلب در عربستان داخلی استقرار داشتند و حامی‌ها که در کرانه‌های دریای عمان و دریای عرب زندگی می‌کرده اند بوده است.

 

پادشاهی سعودی

حکومت پادشاهی سعودی در سال ۱۷۵۰ (میلادی) به وسیله محمد بن سعود پایهریزی شد. پس از وی ملک عبدالعزیز با پشتیبانی شیخ محمد بن عبدالوهاب، شهر ریاض را به تصرف درآورد. در زمان عبدالعزیز، استان عسیر، تهامه، حجاز، عمان، احساء، قطیف، زیاره، بحرین، وادی الدواسر، الخرج، محمل، وشم، سُدَیر، استان قصیم، المجمعه، منیح، رنیّه و تربة تحت تصرف وهابیان درآمد. سعود بن عبدالعزیز کشورگشایی‌های وهابیان را در شبه جزیره عربستان تا خلیج فارس ادامه داد. در زمان ابراهیم بن سعود، عربستان از مصر شکست خورد و طوسون پاشا، فرمانده سپاه مصر، مکه را فتح کرد. اما نتوانست در مدینه پیشروی کند و به قاهره بازگشت. پس از طوسون پاشا، برادرش ابراهیم محمد علی پاشا نجد را گرفت و خود را به درعیه (پایتخت آل سعود) رساند و آن را به محاصره درآورد. این بار نیز مقاومت وهابیان را بار دیگر در هم شکست. دوران فرمانروایی عبدالله بن سعود آل سعود، اوج نفوذ فرهنگ اروپا در عربستان بود تا این که عبدالله بن سعود شکست خورد و به دستور ابراهیم پاشا محکوم به اعدام شد.

 

عربستان به موسیقی علاقه بسیاری دارن آهنگ و ریمیکس های شاد عربی با خواننده معروف خود اجرا میکنن و شنونده های از کشور های همسایه هم دارند آهنگ های جدید با زبان عربی در مراسمات اجرا میکنن موزیک شاد عربی طرفدار زیادی داره و در مراسم های جشن و عروسی پخش میکنن

بانوان در عربستان

دولت سعودی دختران را از آموزش منع نکرده‌است و حتی آموزش رایگان نیز برای ایشان در نظر گرفته‌است ولی حضور دختران در آموزشگاه‌ها و مدارس محدود است. بر اساس آمار رسمی دولت سعودی، ۵۵ درصد دانش آموزان دبستان، ۷۹ درصد دانش آموزان راهنمایی و ۸۱ درصد دانش آموزان دبیرستان پسر هستند. دیدگاه‌های سنتی باعث شده که بسیاری از دختران در سنین پایین مدرسه را ترک کنند. در عربستان سعودی، مدارس و دانشگاه‌های متفاوت برای دختران و پسران وجود دارد.

C:\Users\omid\Desktop\1228462_821.jpg

حجاب سفر خانم‌ها در سعودی: برداشت علمای حنبلی از حجاب اسلامی، پوشاندن تمام بدن از جمله چهره و دست‌هاست. پلیس دینی عربستان همواره بر این نوع پوشش زنان نظارت دارد. پوشاندن دست‌ها و چهره برای تمام دخترانی که بیش از ده سال سن دارند و به بلوغ رسیده‌اند، اجباری است. در آموزشگاه‌های سعودی پوشیدن روبنده اجباری است. همچنین علمای حنبلی سفر زنان را بدون همراهی مردی از محارمش ممنوع می‌دانند. در سعودی این قانون به دقت اجرا می‌شود و به زنانی که محرمی به همراه ندارند، اجازهٔ بیرون رفتن داده نمی‌شود. این قانون هم در سفر‌های درون کشور و هم در سفر‌های برون کشوری انجام می‌شود.

 

وضعیت اقتصاد

عربستان سعودی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت دنیا است. این کشور بیشترین ذخایر نفت جهان را داراست که این ذخایر به شکل عمده‌ای در استان شرقی متمرکز شده‌اند. نفت ۹۵٪ از صادرات و ۷۰٪ درآمد دولت را تشکیل می‌دهد. هر چند اخیراً صادرات غیرنفتی افزایش یافته‌اند. نفت باعث تبدیل این کشور به یکی از ثروتمندترین کشور‌های دنیا شده است. درآمد‌های گسترده نفتی سبب مدرنیزه شدن سریع کشور و ایجاد رفاه شده است. عربستان همچنین دارای ششمین ذخایر گاز طبیعی بزرگ جهان است.

 


[ دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 ] [ 15:50 ] [ حسین ]
[ ]

احمد سلو خواننده محبوب ایرانی می باشد.

احمدرضا شهریاری متخلص به احمد سلو متولد یازده آبان 67 می باشد. احمد سلو از دوران کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت و از سن 18 سالگی وارد عرصه موسیقی شد.



احمدرضا شهریاری از سال 84 آهنگسازی را به صورت آکادمیک فرا گرفت و از سال 86 شروع به کار حرفه ای در این زمینه کرد. در این مدت مشغول به تنظیم و اهنگسازی برای خوانندگان مختلفی بود تا اینکه سال 88 خودش علاقه به خوانندگی پیدا کرد و شروع به ساختن موزیک برای خودش کرد.

 

 

میمیرم، زخم کاری، آخرین بار، بی خداحافظ، و هنوزم دوست دارم از جمله قطعاتی بود که از احمد سلو منتشر شد و توانست مورد توجه قرار بگیرد. تا اینکه در سال 91 اولین قطعات خود را پخش کرد و با استقبال خوب مردم مواجه شد و در سال 92 با‌ قراردادی که با شرکت آوای مهر میهن بست تولید اولین آلبوم رسمی خودش را آغاز کرد. ‌پس از اخذ مجوزهای لازم از مرکز موسیقی وزارت ارشاد آلبوم اولش به نام ،«اخرین بار» در بازار موسیقی کشور منتشر شده است.»

 

احمد سلو موزیک های آهنگ های جدید زیادی منتشر کرده که در پایین تعدادی از آن هارو نام میبریم 

 

خیابونی  ، از این روزا  ،  فرشته ،  آغوش ، سر به هو کجایی

میمیرم  ، گریه کردم  ،  حس گرم  ، رز، تنهام نزار ،  وقتی نباشی

مجبور  ،  هایده  ، SMS آخر ،  غریب کربلا  ، یادش بخیر

یادم میوفتی ،  بغض سکوت  ، خوشید  ، دوست دارم 

دیوار تنهایی  ، شب تولد  ، تقصیر تو نیست  ،  عذاب وجدان

پیاده ،  مجنونتم آقا ، رویای پاییزی ،  مهربونا ، عشقم 

تحویل سال ، اینانما  ،  نمی ترسم ، دلگیرم ، کافه

 

قلب وحشی ، بی لیاقت ، شاهرگ ، نفس

 

[ دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 ] [ 15:45 ] [ حسین ]
[ ]

.....................

[ شنبه 24 ارديبهشت 1401 ] [ 23:25 ] [ حسین ]
[ ]

newsarchive

[ جمعه 23 ارديبهشت 1401 ] [ 3:10 ] [ حسین ]
[ ]

راهنمای خرید و استفاده از کولر گازی جی پلاس

راهنمای خرید و استفاده از کولر گازی جی پلاس

میزان سرمایش کولر های گازی نسبت به کولرهای آبی بیشتر است و چند سالی است که در کشورمان حتی در مناطق گرم و خشک مردم بیشتر به استفاده از کولرهای گازی روی آورده اند. متاسفانه به دلیل تحریم هایی که در سال های اخیر با آن رو به رو هستیم امکان ورود خیلی از برندهای خارجی در ایران غیر ممکن می باشد. اما با وجود این تحریم ها برندهای تولیدی داخلی موفق تر از قبل به فعالیت پرداختند. کولر گازی جی پلاسیک کولر پرقدرت و با توان سرمایشی و گرمایشی بالا می باشد که محصول شرکت قدرتمند چی پلاس یا همان گلدیران سابق با تجربه 30 سال موفقیت در زمینه خدمات لوازم خانگی می باشد. اگر شما هم برای خرید کولر گازیبه دنبال یک برند معتبر می باشید که از کارکرد آن خیالتان آسوده باشد و سالهای سال برایتان با قدرت کار کند ما به شما خرید کولر گازی جی پلاسرا پیشنهاد می کنیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این کولر با کیفیت آشنا شوید.

در روزهای گرم تابستان وجود یک کولر گازی قوی که بتواند قدرت خنک کنندگی خوبی داشته باشد و میزان مصرف برق آن نیز کم باشد بسیار مهم می باشد. برند جی پلاس جهت تامین آسایش شما در روزهای گرم تابستان و حتی روزهای سرد زمستان تمام تلاشش را می کند تا شما ضمن خرید اینترنتی کولر گازی جی پلاس از سایت های معتبر مثل مجموعه لوازم خانگی رودیکا، باکیفیت ترین محصولات را با نازلترین قیمت تهیه کنید. 

کولر گازی جی پلاس

 

 چرا کولر گازی چی پلاس بخریم؟

جی پلاس یک برند تازه نفس است که در همین زمان کم در هر دو منطقه گرمسیری و معتدل امتحانش را خوب پس داده است. کولر گازی جی پلاس با مصرف بهینه انرژی به دلیل استفاده از اینورتر تا حدود 60 درصد در هزینه برق نیز صرفه جویی می کند. قیمت کولر گازی جی پلاس نیز در مقایسه با سایر برندهای داخلی و خارجی بسیار به صرفه تر است و به همین دلیل بیشتر از سایر برندها خواهان دارد. در ساخت قطعات داخلی کولر گازی جی پلاس از باکیفیت ترین قطعات الکترونیکی استفاده شده است که باعث می شود میزان خرابی این دستگاه کاهش پیدا کند. البته این هم باید ذکر کنیم که کولر گازی جی پلاس زیر نظر مهندسین مجرب و کار‌آزموده و طبق استانداردهای موجود در برند ال جی و با  همان خط ویژه، تولید و روانه بازار می شود. 

مزیت های کولرهای گازی جی پلاس

کولرهای گازی جی پلاس در ظرفیت های 9000 تا 30000 در بازار موجود می باشند و به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند. وزن این دستگاه نسبت به سایر برندها کمتر می باشد و از نظر ابعاد و شکل ظاهری بسیار مناسب است به طوری که فضای کمتری را اشغال می کند. در سیستم تصفیه هوای کولر گازی جی پلاساز بهترین و با کیفیت ترین فیلتر های چند لایه استفاده شده است به گونه ای که از ورود گرد و غبار به فضای داخلی جلوگیری می کند. همچنین صدای این دستگاه بسیار پایین می باشد. این موضوع در محیط های اداری، درمانی و یا در منازل در هنگام استراحت و خواب بسیار اهمیت پیدا می کند . یکی دیگر از مزیت های کولر گازی جی پلاسدارا بودن قابلیت گرمایشی در مدلهای مختلف این برند می باشد که باعث می شود نه در سرما و نه در گرما نگران تنظیم دمای محیط‌تان نباشید.

کولر گازی جی پلاس

موتور کولر های گازی قلب آنها می باشد که در صورت از کار افتادن، دیگر کولر کارایی ندارد. کندانسور کولر گازی جی پلاساز با‌کیفیت ترین آلیاژ درجه یک تهیه شده است و در برابر آب و هوای مختلف آسیب نمی بیند. پرتابش باد در این کولرها در چهار جهت انجام می شود و این نوع پرتابش باد به خنک کنندگی سریعتر و بهتر محیط بسیار کمک می کند. همچنین امکان قابلیت تنظیم جهت وزش باد نیز در انواع مختلف مدل های کولر گازی جی پلاسموجود می باشد. علاوه بر این وجود خاصیت توربو در کولرهای گازی جی پلاس به شما این امکان را می دهد تا در روزهای گرم‌تر سریعتر دمای محیط شما کاهش یابد و به دمای مطلوب برسد. یکی از ویژگی های دیگر کولر های گازی جی پلاس خاصیت dry می باشد که موجب حذف رطوبت اضافی هوا شده و باعث مطبوع شدن هوای محیط می شود. هم چنین با قرار دادن یکی سری تنظیمات دلخواه در ویژگی I set up می توانید با هر بار روشن شدن کولر‌تان را در همان تنظیمات باقی بگذارید. اما کدام مدل را برای خرید آنلاین کولر گازی جی پلاسانتخاب کنیم ؟

کولر گازی جی پلاس


کدام مدل کولر جی پلاس را بخریم؟

بی شک می توان گفت همه مدل های کولر های برند جی پلاس عالی و با کیفیت هستند و شما در زمان انتخاب و سفارش باید به متراژ محل مصرفی خود دقت کنید. در لیست فروش این برند پنج مدل برای مناطق معتدل طراحی شده است و 2 مدل برای مناطق گرمسیری. در همه مدل های موجود اینورتر موجود است که در مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار است. در کولرهای گازی جی پلاس زمانی که دما به حد مطلوب برسد کندانسور با کاهش دور موتور دما را در همان درجه نگه می دارد و خاموش نمی شود. این کار در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر می باشد. کولر گازی جی پلاس GACTM24L1یکی از انواع مدل های برند جی پلاس می باشد که در مناطق گرم و معتدل کارایی دارد. این کولر کارآمد دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • مصرف بهینه انرژی یا  Eco 

  • پرتاب باد به  چهار جهت

  • قابلیت سرمایشی و گرمایشی

  • قابلیت Dry

  • قابلیت I set 

  • سرمایش 24000 و گرمایش 25000

کولر گازی جی پلاس

 

نحوه خرید و سفارش آنلاین کولر گازی جی پلاس

امروزه خرید اینترنتی بیشتر از خرید حضوری طرفدار دارد، زیرا شما نیازی نیست زمان زیادی را برای چرخیدن در خیابان ها برای جست و جو محصول مد نطر‌تان صرف کنید و بدون آشنایی با خصوصیات محصول مد نظر‌تان خریدی انجام دهید. این مسئله در شهر های بزرگ بیشتر اهمیت پیدا می کند. در خرید اینترنتی بدون اینکه ساعت های طولانی را در ترافیک بگذرانید و تعداد محدودی مغازه را بگردید، به راحتی با یک سرچ در اینترنت می توانید هم درباره کالای مدنظرتان اطلاعات کافی به دست بیاورید و هم مناسب ترین خرید را انجام دهید. به همین جهتخرید آنلاین کولر گازی جی پلاسدر تهران بسیار رایج تر می باشد. اما  فرقی نمی کند شما ساکن کدام شهر ایران زمین باشید. کافی است به راحتی با مراجعه به سایت لوازم خانگی رودیکامحصولتان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن در مقصد مورد نظرتان تحویل بگیرید. مجموعه رودیکا با داشتن لیست وسیعی از لوازم خانگی با انواع برند های معتبر از جمله برند جی پلاس با هدف حفظ رضایتمندی مشتریان، رویای شما را برای خرید انواع لوازم خانگی مورد نیازتان فراهم آورده است. کافی است لذت یک خرید را با رودیکا تجربه کنید تا این مجموعه را همواره در صف اول مراکز خرید کالاهای مورد نیازتان قرار دهید.


[ یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 ] [ 14:50 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه میلک شیک خرما در کمتر از 5 دقیقه!

شیک خرما نوعی میلک شیکی است که با خرما درست می شود. منشا این نوشیدنی در دره کواچلا در کالیفرنیا است. البته ما هم در ایران از این شیک به عنوان یک ماده پر کالری استفاده می‌کنیم. این نوشیدنی معمولا در روزهای تابستانی توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی بسیاری از ورزشکاران از آن به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین‌های سخت هم استفاده می‌کنند. با بخش آشپزی مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید. 

چرا تهیه شیک خرما را توصیه می‌کنیم؟

میلک شیک خرما یک نوشیدنی سالم و خوش طعم است که برای سلامتی ما بسیار مفید است. حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی است که به قوی و سالم ماندن ما کمک می‌کند. به طور مشابه، می توان آن را در هر زمانی از روز مصرف کرد، مانند بعد از ورزش یا قبل از رفتن به سر کار در صبح. میلک شیک حاوی تمام مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم و آهن است. همچنین فواید زیادی برای سلامتی از جمله تأثیر مثبت بر قلب، مغز و بدن دارد. میلک شیک خرما برای متابولیسم ما بسیار مفید است زیرا میلک شیک حاوی مواد مغذی سالمی است که به بهبود سیستم گوارش ما کمک می کند.

 

آیا می‎توان از شیک خرما در صبحانه استفاده کرد؟

این شیک یک گزینه عالی برای صبحانه است. اگرچه به دلیل قند بالاتر، اغلب آن را به عنوان میان وعده یا دسر ظهر می‌خورم. با این حال، پر از فیبر و پروتئین است که به شما انرژی می‌دهد و تا ناهار احساس سیری می‌کنبد. همچنین سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است و گیاهی است.

مواد لازم 

  • نصف فنجان شیر 

  • 3 فنجان بستنی وانیلی

  • یک چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین

  • ده عدد خرما رسیده و بزرگ

طرز تهیه میلک شیک خرما 

ابتدا خرماها را بشویید تا از ذرات کثیفی پاک شوند و سپس خشک شوند.  هسته‌‌های آنها را از داخل جدا کنید. همه مواد را درون مخلوط کن ریخته تا مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. در لیوان ریخته و با عسل یا سس کارامل بریزید و با خامه فرم گرفته یا تکه های موز تزیین کنید.

 


[ شنبه 10 ارديبهشت 1401 ] [ 14:19 ] [ حسین ]
[ ]