نهال گردو پیوندی چیست؟ (راهنمای خرید)

شاید اگر در حوزه ی کشاورزی و باغداری، فعالیتی داشته باشید، برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نهال گردو پیوندی، به چه معنا می باشد و چرا امروزه علاقه ی خریداران نهال گردو، به آن شدت یافته است.

ما در این مقاله به کمک نهالستان آریا نهال؛ به برسی نهال گردو پیوندی پرداخته و مهم ترین ارقام آن را معرفی خواهیم کرد. پس لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چرا خرید نهال گردو پیوندی به نسبت سال گذشته دو برابر شده است:

نهال گردو، پرورش دلار بر روی شاخه های سبز می باشد. این جمله به ارزش بالای سود درخت گردو پیوندی اشاره دارد. بهترین نهال گردو قطعا شما را بهترین محصول گردوی برداشتی تان نزدیک تر می کند. همانطور که گفته شد، انتخاب بهترین نهال گردو از بین انواع اقلام نهال گردو کاملا بستگی به شرایط شما دارد.

 این به آن معناست که در هر منطقه از آب و هوای ایران، یک رقم را می توان جهت خریدبهترین نهال گردو نام برد. خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، پس در ادامه به کمک آریا نهال، به معرفی بهترین رقم های گردوی پیوندی می پردازیم.

تعریف نهال گردو پیوندی:

شاید از اسم پیوند، به یاد انواع عضو پیوند افتاده باشید که در مورد درختان هم به همین معنا می باشد. نهال هایی که از ابتدا از بذر، کاشت و پرورش داده می شوند، به نهال های بذری معروف می باشند.

نهال های گردو پیوندی، به علت آنکه با یک تکه چوب که میتواند پایه ی بسیار خوب و با کیفیتی باشد، از رقم های عادی تبدیل به رقم های بسیار تجاری و پرسود شود.

پیوند نهال گردو معمولا به چه صورت انجام می شود:

پیوند های درختان گردو از انواع روش های مختلفی تبعیت می کند.از رایج ترین و بهترین پیوند های گردو می توان به:

  1. پیوند وصله ای گردو

  2. پیوند شکمی نهال گردو

  3. پیوند امگا 

  4. و در انتها پیوند اسکنه ی درخت گردو اشاره کرد.

مزایای خرید نهال گردو پیوندی نسبت به گردو بذری:

نهال گردو بذری معمولا باردهی ثابتی ندارد، یعنی در یک سال ممکن است باردهی مناسب و در سال دیگر همان درخت گردو، باردهی کمی داشته باشد، از همین جهت است که بسیاری باغداران را سردرگم می کند که نکند گیاه گردو دچار بیماری شده باشد، اما در بسیاری از موارد متوجه ی پایه بذری بودن آن نهال درخت گردو، می شویم.

مورد بعدی مقدار باردهی درخت گردو می باشد. در درختان گردو پیوندی، باردهی حداقل دو تا سه برابر نهال های پایه بذری می باشد، همچنین نهال های گردو پیوندی، به هیچ عنوان تغییر جنسیت نمی دهند که از همین جهت مقدار باردهی آنان به طور حفظ خواهد شد.

مهندسین آریا نهال هم با بیش از 30 سال تجربه در زمینه ی باغداری، کشاورزی و تحقیقات علمی، آماده ی رساندن بهترین نهال ها به شما عزیزان هستیم. همچنین امیدواریم از لیست نهال ؛ ما به خوبی دیدن نمایید ، زیرا ارقام نهالی که در این لیست موجود می باشد ، با کمترین قیمت نهال ، مهیا شده اند تا بتوانیم سهمی کوچک در جهت سود آوری .بزرگ برای شما فراهم سازیم 

مشاهده ی لیست خرید نهال میوه:

انواعبهترین نهال میوه را در لینک بالا می توانید مشاهده نمایید.

ارقام محبوب گردو پیوندی چه می باشد:

از بهترین نهال گردو پیوندی، می توان به رقم هایی هم ایرانی و هم خارجی اشاره داشت. نهال هایی جز بهترین رقم های گردو محسوب می شوند که باردهی و عمکلرد مناسبی در سال های طولانی داشته باشند.

انواع نهال گردو پیوندی-min

نهال گردو چندلر پیوندی:

این نهال گردو چندلر پیوندی؛ یکی از بهترین رقم های معروف در سراسر دنیا می باشد که باردهی فوق العاده از خود به نمایش می گذارد. آب و هوا یا اصطلاحا ارتفاع از سطح دریایی که این نهال گردو طلب می کند، در حدود 700 الی 1500 متری از سطح دریا می باشد.

نهال گردو فرنور پیوندی:

نهال گردو فرنور پیوندی؛ از نظر اصالت به کشور فرانسه بر می گردد. این نوع گردو را با مقاومت بسیار بالا به سرما می شناسند. این گیاه معمولاً فصل بهار را برای جوانه زدن انتخاب می کند. از ارقام بسیار مقاوم گردو بوده است که در ارتفاعاتی از 1800 تا 2400 متر توصیه می گردد احداث باغ گردو صورت پذیرد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر پیوندی:

نهال گردو ژنوتیپبرتر آریا؛ یکی از گردوهای بومی ایران می باشد که طی اصلاحات ژنتیکی که به روی آن صورت گرفته است توانسته در چند سال اخیر بازار بسیار زیادی را جذب خود نماید. این گردو مناسب مناطق نسبتا گرمسیر تا معتدل می باشد و  معمولا با گذشت 6 الی 8 سال پس از کاشت به باردهی اقتصادی می رسد. قیمت نهال گردو این رقم هم به نسبت ارقام دیگر، مناسب تر می باشد.

سخن پایانی در رابطه با خرید نهال گردو پیوندی:

انتخاب نهالستانی معتبر و مطمئن جهت خرید نهال گردو مانند نهالستان آریا نهال، بسیار مهم می باشد زیرا پس از فروش نهال گردو؛ خدماتی مانند ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصالت نهال، اهمیت زیادی پیدا می کند. 

نهالستان آریا نهال بزرگترین مرکز تولید کننده و عرضه کننده ی انواع ارقام نهال جهت کاشت و پرورش فضای سبز در ایران و خاورمیانه / مشاوره جهت احداث باغ را می توانید از مجموعه خدمات این نهالستان انتظار داشته باشید.

وب سایت: ariyanahal.ir

پست الکترونیک: info@ariyanahal.ir

شماره تماس ها:  ۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۴ / ۰۹۱۹۴۰۸۹۲۳۲ مهندس حسین زاده

آدرس: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ولیعصر، نرسیده به پلیس راه، روبروی نیروگاه برق

 


[ جمعه 26 شهريور 1400 ] [ 2:40 ] [ حسین ]
[ ]

مرکز تلفن تحت شبکه

ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از سرویس های فوق العاده که مرکز تلفن تحت شبکه نامیده می شود، آشنا نماییم و همچنین درمورد انواع این مراکز تلفن تحت شبکه و ویژگی های فوق العاده هرکدام صحبت کنیم تا تمامی ابهامات موجود در ذهن شما را در باره این سرویس رفع کنیم.

مرکز تلفن تحت شبکه چیست؟

مرکز تلفن تحت شبکه یک سیستم مرکزی است که با استفاده از پروتکل های اینترنتی بین کاربران یک شبکه تلفن مکالمه برقرار می کند. این سیستم یک راه حل بسیار مناسب برای مشاغلی است که کارکنان شرکت با تلفن زیاد سر و کار دارند.

برای درک بهتر این موضوع، بیایید یک مثال بزنیم. قطعا تا کنون برای شما نیز پیش آمده با شرکتی تلفن گرفته اید که اغلب یک خانم با صدای ضبط شده پاسخ می دهد تا شما را راهنمایی کند تا با قسمت مورد نظر شرکت تلفن بگیرید.

به عنوان مثال، عبارت "برای تلفن با واحد مالی شماره 2 یا تلفن با واحد پشتیبانی شماره 3" را وارد کنید تا تلفن شما به طور خودکار به همان واحد متصل شود.

این اساساً مفهوم مرکز تلفن است که برای ارتباط بهتر شما با شرکت طراحی شده است. اکنون قصد داریم به معرفی انواع مرکز تلفتن تحت شبکه بپردازیم و به ویژگی های هرکدام از مراکز تلفن تحت شبکه اشاره کنیم:

انواع مرکز تلفن تحت شبکه

مراکز تلفن تحت شبکه انواع مختلفی دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارا هستند، در ادامه با انواع این سرویس آشنا خواهیم شد و هر یک را جداگانه توضیح خواهیم داد:

  • ابری

  • نرم افزاری

  • سخت افزاری

  • ظرفیت ثابت

  • ماژولار

ابری

در مرکز تلفن تحت شبکه ابری که مبتنی بر فناوری رایانش ابری است، به جای ذخیره داده ها در رایانه یا سخت افزار دیگر، تمام اطلاعات در یک پلت فرم ابری ذخیره می شود.

ایجاد مرکز تلفن تحت شبکه ابری، آنلاین و با قیمت پایین، خدمات و ظرفیت مورد نظر را انتخاب کرده و می توانید تا زمانی که به آن نیاز داردید از آنها استفاده کنید.

نرم افزاری

با نصب نرم افزاری مانند نرم افزار منبع باز Asterisk بر روی سرور مرکز تلفن فیزیکی، می توان مرکز تلفن تحت شبکه را در شبکه راه اندازی کرد.

سخت افزاری

امکانات اولیه این سیستم های تلفن معمولاً رایگان است و در صورت نیاز به استفاده از ویژگی های تخصصی و خاص، باید ماژول های مورد نیاز برای ایجاد مرکز تلفن تحت شبکه را خریداری کنید.

راه اندازی مبادلات تلفنی شبکه (IPPBX) از نوع سخت افزاری به دو صورت با ظرفیت ثابت و ماژولار امکان پذیر است:

ظرفیت ثابت

این مراکز تلفن VIP دارای ظرفیت خاصی در تعداد کاربران، تلفن های همزمان، و ثابت هستند و امکان ارتقا وجود ندارد.

ماژولار

با انتخاب این مدل PBX در شبکه، کاربر می تواند هر تعداد ماژول را تهیه و بر اساس نیاز سازمان و مجموعه آن بر روی دستگاه PBX نصب کند.

بنابراین، علاوه بر صرفه جویی در هزینه، در صورت لزوم افزایش ظرفیت، تنها لازم است ماژول مربوطه را با هزینه کم تهیه و نصب کنید. 

 


[ پنج شنبه 25 شهريور 1400 ] [ 17:33 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه میلک شیک وانیلی

میلک شیک یک میان وعده بسیار خوشمزه است که معمولا از ترکیب بستنی و شیر و یک طعم‌دهنده به دلخواه فرد درست میشود، و طرفداران زیادی دارد؛ به خصوص در بین بچه‌ها و بزرگسالانی که عاشق بستنی هستند! بعضی از افراد معتقدند که میلک شیک وانیلی کمی ساده و خسته‌کننده است؛ اما لزومی ندارید که اینطور باشد. اگر میلک شیک وانیلی را به روش صحیح درست کنیم، میتوانیم از طعم ساده و در عین حال لذتبخش آن لذت ببریم. در مقاله امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه میلک شیک وانیلی آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

مدت زمان مورد نیاز برای آماده کردن میلک شیک وانیلی: 7 دقیقه

مقدار کالری هر وعده میلک شیک وانیلی: 257 کیلو کالری

 

مواد لازم برای درست کردن میلک شیک وانیلی

شما میتوانید با این مقدار مواد اولیه، 1 الی 2 لیوان میلک شیک وانیلی درست کنید:

  1. یک و یک دوم فنجان بستنی وانیلی خوشمزه و باکیفیت (تقریبا معادل 3 اسکوپ بستنی که کمی نرم شده باشد). به یاد داشته باشید که یک بستنی وانیلی ارزان قیمت و بی‌کیفیت میتواند طعم نهایی میلک شیک شما را خراب کند.
  2. یک و یک دوم دانه وانیل طبیعی، یا 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل طبیعی. استفاده کردن از وانیل طبیعی باعث میشود که میلک شیک شما واقعا عطر و طعم لذتبخش وانیل را داشته باشد. 
  3. یک دوم تا سه چهارم فنجان شیر. مقدار چربی شیر به سلیقه شما بستگی دارد. علاوه بر این، اگر دوست دارید بافت میلک شیک غلیظ باشد از یک دوم فنجان شیر استفاده کنید، اگر هم دوست دارید بافت میلک شیک رقیق باشد از سه چهارم فنجان شیر استفاده کنید.
  4. خامه قنادی به مقدار لازم، برای تزئین روی میلک شیک

 

مراحل درست کردن میلک شیک وانیلی

مرحله اول: داخل یک دستگاه مخلوط‌کن، بستنی و شیر و عصاره یا دانه وانیل را خوب با هم مخلوط کنید. اگر دوست داشته باشید، میتوانید چند تکه موز هم داخل مواد میلک شیک بریزید و میکس کنید. 

مرحله دوم: میلک شیک وانیلی را داخل یک لیوان بلند مخصوص میلک شیک بریزید، روی آن را با خامه قنادی تزئین کرده و نوش جان کنید.

 

آیا میتوانیم بدون دستگاه مخلوط‌کن، میلک شیک وانیلی درست کنیم؟

بله، قطعا. کافیست بستنی را برای مدت 15 الی 30 ثانیه داخل مایکروویو قرار بدهید تا کمی نرم بشود؛ اما کاملا ذوب نشود. سپس آن را داخل یک شیشه درب‌دار بریزید، شیر و عصاره یا دانه وانیل را به آن اضافه کنید و درب شیشه را محکم ببندید. حالا شیشه را سریع تکان بدهید تا مواد به خوبی با هم مخلوط بشوند. به همین سادگی، میلک شیک وانیلی شما آماده است! 

 

منبع: طرز تهیه میلک شیک وانیلی


[ چهار شنبه 24 شهريور 1400 ] [ 16:52 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه میلک شیک موز

میلک شیک موز یکی از انواع تابستانی و پرطرفدار میلک شیک است که تنها به 2 دقیقه زمان نیاز دارد و با استفاده از سه ماده اولیه درست میشود: بستنی وانیلی، موز و شیر. شما میتوانید میلک شیک موز را هم با بستنی درست کنید، هم بدون بستنی. در مقاله امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه میلک شیک موز آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

C:\Users\G10\Desktop\banana-milkshake-40b-683x1024.jpg

جدول ارزش غذایی 2 وعده میلک شیک موز

کالری: 633 کیلو کالری

چربی کل: 35 گرم، یعنی معادل 45 درصد

کلسترول: 197.5 میلی گرم، یعنی معادل 66 درصد

سدیم: 144.4 میلی گرم، یعنی معادل 6 درصد

کربوهیدرات کل: 72.3 گرم، یعنی معادل 26 درصد

قند: 58.1 گرم

پروتئین، 9.6 گرم، یعنی معادل 19 درصد

ویتامین A: 44 درصد

ویتامین C: 10 درصد

 

مواد اولیه و لوازم مورد نیاز برای درست کردن میلک شیک موز

  1. دو فنجان بستنی وانیلی (یعنی معادل 290 گرم یا حدود 4 پیمانه بزرگ)

  2. دو عدد موز رسیده، پوست کنده و خرد شده (یا موز یخ زده)

  3. یک چهارم تا سه چهارم فنجان شیر پرچرب (هرچه درصد چربی شیر بالاتر باشد، بافت نهایی میلک شیک شما کرمی‌تر خواهد شد.)

  4. خامه زده شده (قنادی)، چیپس شکلات و غیره، برای تزئین کردن روی میلک شیک

  5. یک دستگاه مخلوط‌کن، یا غذاساز، یا همزن دستی، یا یک چنگال

  6. قاشق مخصوص بستنی (اسکوپ)

  7. لیوان مخصوص میلک شیک و نی

 

مراحل درست کردن میلک شیک موز

در ابتدا بستنی و موز و شیر را داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا مواد بافت یکدستی پیدا کنند. سپس میلک شیک را داخل لیوان مخصوص بریزید، روی آن را با خامه قنادی و شکلات، یا هر چیز دیگری که خودتان دوست دارید تزئین کنید و بلافاصله میلک شیک را نوش جان کنید.

 

طرز تهیه میلک شیک موز بدون بستنی

اگر دوست ندارید داخل میلک شیک خود بستنی بریزید، میتوانید به جای آن از تکه‌های موز یخ زده و خامه (به جای شیر) استفاده کنید. 

اگر رژیم دارید، میتوانید به جای خامه، از شیر عادی همراه با تکه‌های موز یخ زده استفاده کنید. این مدل میلک شیک به نسبت سالمتر است و هر لیوان از آن تقریبا 147 کالری دارد. 

اگر گیاهخوار هستید، با جای شیر معمولی، میتوانید از انواع شیر غیر لبنی مثل شیر بادام، شیر نارگیل یا شیر سویا استفاده کنید.

 

نکاتی درمورد میلک شیک موز

  1. غلیظ یا رقیق بودن بافت میلک شیک، به مقدار شیری که در آن استفاده میکنید، و قدرت دستگاه مخلوط‌کن شما بستگی دارد. برای درست کردن میلک شیک با یک دستگاه مخلوط‌کن خوب تنها به یک چهارم فنجان شیر نیاز دارید. اگر قدرت دستگاه مخلوط‌کن شما زیاد نیست، بهتر است که از مقدار بیشتری شیر استفاده کنید تا بافت میلک شیک کاملا یکدست و نرم بشود. 

  2. برای اینکه میلک شیک شما بهترین طعم ممکن را داشته باشد، حتما از موزهای کاملا رسیده و نرم و شیرین (که روی پوست آنها لکه‌های قهوه‌ای رنگ وجود دارد) استفاده کنید. 

  3. برای اینکه میلک شیک خیلی زود گرم نشود، لیوانهای سرو آن را از مدتی قبل داخل فریزر قرار بدهید تا کاملا خنک بشوند. 

  4. زمانی که میلک شیک آماده شد، هرچه سریعتر آن را سرو کنید.

  5. هرگز به مواد میلک شیک خود آب اضافه نکنید، چون باعث میشود که بافت مواد خیلی زود شل بشود. 

 

طعمهای مختلف میلک شیک موزی

اگر میلک شیک موزی ساده دوست ندارید، میتوانید با اضافه کردن چند ماده ساده و خوشمزه به مواد میلک شیک، طعم آن را لذیذتر کنید. به عنوان مثال:

  1. میلک شیک موز - توت فرنگی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 1 عدد موز و 2 فنجان توت فرنگی تازه خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  2. میلک شیک موز شکلات: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 الی 4 قاشق غذاخوری سیروپ شکلات یا 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو یا نسکوئیک همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  3. میلک شیک موز کره بادام زمینی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از یک دوم تا یک چهارم فنجان کره بادام زمینی همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  4. میلک شیک پودینگ موز: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از یک دوم فنجان ویفر وانیلی خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید. سپس روی میلک شیک را با خامه قنادی و تکه‌های موز و ویفر وانیلی خرد شده تزئین کنید. 

  5. میلک شیک موز شکلات کره بادام زمینی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 قاشق غذاخوری سیروپ شکلات و 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  6. میلک شیک موز نوتلا: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 الی 4 قاشق غذاخوری نوتلا همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  7. میلک شیک موز اوریو: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 4 عدد بیسکوییت اوریو خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  8. میلک شیک موز بلوبری: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 1 عدد موز و 1 و 1 دوم فنجان بلوبری تازه یا یخ زده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  9. میلک شیک موز انبه: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 1 عدد موز و 1 و 1 دوم فنجان انبه پوست گرفته و خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  10. میلک شیک موز کارامل نمکی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 قاشق غذاخوری کارامل نمکی همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید. سپس رو میلک شیک خود را با خامه قنادی و سس کارامل نمکی تزئین کنید. 

 

منبع: طرز تهیه میلک شیک موز


[ چهار شنبه 24 شهريور 1400 ] [ 16:48 ] [ حسین ]
[ ]

چگونه پنکیک موزی بدون شیر درست کنیم؟

پنکیک یک کیک تخت، اغلب نازک و گرد است که از خمیر حاوی نشاسته تهیه می شود که ممکن است حاوی تخم مرغ ، شیر و کره باشد و روی یک پخته شود.  سطح داغ مانند تابه یا ماهیتابه ، اغلب با روغن یا کره سرخ می شود. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که پنکیک احتمالاً اولین و گسترده ترین غذای غلات بوده که در جوامع ماقبل تاریخ مصرف شده است.

C:\Users\G10\Desktop\چگونه پنکیک موزی بدون شیر درست کنیم؟.jpg

مواد لازم

2 عدد موز رسیده

2 عدد تخم مرغ

1 قاشق آرد گندم 

½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 تا 2 قاشق غذاخوری شکلات خرد شده (دلخواه)

¼ قاشق چایخوری نمک

روش تهیه پنکیک موزی بدون شیر 

موز ها را پوست گرفته و له کنید. تخم مرغ، آرد، نمک، بdکینگ پودر و تکه های شکلات را به موز له شده افزوده و خوب بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مایه پنکیک موزی شما آماده است؛ مقداری از مایه را درون تابه ریخته و هر دو طرف آن را بپزید.  این پنکیک معطر و خوشمزه را در کنار شیره خرما یا عسل، به عنوان یک صبحانه یا میان وعده مغذی میل کنید.

نکات مهم در تهیه پنکیک موزی

  • به جای آب، از هر نوع آبمیوه یا شربتی که دوست دارید می توانید در تهیه این پنکیک ها بهره ببرید.

  • در صورت استفاده از آبمیوه یا شربت های شیرین، مقدار شکر را کاهش داده یا حذف کنید.

  • پنکیک های بدون شیر را می توانید با آرد قنادی یا آرد کامل گندم درست کنید.

  • برای تهیه این پنکیک ها، نیازی به افزودن روغن به تابه نیست؛ چرب کردن کف تابه نچسب با روغن یا کره کفایت می نماید.

  • در صورت تمایل می توانید با افزودن مغز گردو، خرما و کشمش به مواد پنکیک، ارزش غذایی آن را افزایش دهید.

  • برای طعم دادن به پنکیک خود می توانید از انواع ادویه مانند پودرهل، دارچین و زعفران بهره ببرید.

منبع: https://canvas.uw.edu/eportfolios/64507/Original_Pancakes_/


[ دو شنبه 15 شهريور 1400 ] [ 16:24 ] [ حسین ]
[ ]

روایت ‌شناسی در داستان از زمان ارسطو تاکنون

روایت‌شناسی یا Narratology) ) مجموعه‌ای است که ساختار داستان و نظام‌های غالب بر متن را بررسی می‌کند. ریشه روایت‌شناسی به کتاب بوطیقای ارسطو برمی‌گردد. در فصل سوم کتاب «ارسطو» بین محاکات یک ابژه توسط راوی و بازنمایی آن توسط شخصیت‌ها تفاوتی قائل شده است. یعنی ارسطو  بین دو اصطلاح «نقل» و «محاکات» تفاوت‌هایی را بیان کرده است. بنابراین این بیان نخستین گام در حوزه روایت‌شناسی محسوب می‌شود. اما پس از آن آثار «کلود لوی ـ استروس» انسان شناس ساختارگرای فرانسوی درباره اسطوره‌ها در نظریه‌های روایت بسیار مؤثر بودند. افراد بسیاری مانند ولادیمیر پروپ و آگرداس گریماس هم تلاش بسیاری بر دستور زبان  و تکوین روایت داشتند. «تزوتان تودوروف»، «ژرار ژنت»، «رولان بارت» و «فردیک جیمسون» از افراد سرشناس دیگری هستند که در زمینه روایت‌شناسی فعالیت کرده‌اند. «ژرار ژنت» نظریه پرداز ادبی فرانسوی نیز نظریات خود را درباره عنصر روایت تحت عنوان مقاله‌ای با نام «درباره متد» ارائه کرده است. کتاب «نقد ادبی با رویکر روایت شناسی» با مقاله‌ها و تحلیل و بررسی‌های روایت در داستان و شعر پرداخته است. کتاب شامل مقاله‌هایی است که با انتخاب و گزینش دکتر حسین پاینده منتشر شده است. دکتر پاینده استاد دانشگاه علامه طباطبائی است که سالها درحوزه نقد ادبی در دانشگاه تدریس کرده است.

https://www.ghatreh.com/image/large/images/image-20210803124841-1.jpeg

مروری برکتاب «نقد ادبی با رویکرد  روایت‌شناسی»

ابتدا مترجم خواننده را با روایت‌شناسی و پیدایش روایت در داستان آشنا می‌کند و اطلاعات مفیدی در مقدمه کتاب در همین ارتباط بیان می‌دارد. پس از بررسی مترجم، کتاب با بخش‌بندی‌هایی از مقاله‌های افرادی چون، رابرت دبل پارکر، مانفرد یان، استفان ایورسن و یوری مارگلین و چند نفر دیگر به بررسی و تحلیل روایت در داستان‌ها می‌پردازد. کتاب دارای هفت فصل درباره روایت‌شناسی است. در هر فصل علاوه بر برسی و آموزش روایت‌شناسی نقد‌های عملی مربوط به مباحث گفته شده نیز در کتاب آورده شده است.

در بخشی از کتاب «نقد ادبی با رویکرد روایت‌شناسی» مترجم بیان می‌کند: «نظریه‌پردازان سده‌ها و دوره‌های تاریخی بعد، اندیشه‌های افلاطون «روایت‌شناسی» یا دست‌کم مفاهیم بنیادیِ روایت محسوب کنیم ـ به شکل‌های فوق‌العاده متنوعی بسط و گسترش دادند و بر اساس آن دیدگاه‌های جدیدی درباره‌ی انواع روایت و همچنین انبوهی از مفاهیم و اصطلاحات جدید درباره‌ی جنبه‌های مختلف روایت مطرح کرده‌اند....»

کتاب «نقد ادبی با رویکرد روایت‌شناسی» توسط «حسین پاینده» از انتشارت نیلوفر راهی بازار کتاب ایران شده است.

اگر علاقه‌مند به مطالعه نقد ادبی با تحلیل روایت‌شناسی هستید؛ می‌توانید کتاب «نقد ادبی با رویکرد روایت‌شناسی» را با تخفیف و ارسال پستی رایگان از بنوبوک خریداری کنید.

منبع: ghatreh

 


[ یک شنبه 7 شهريور 1400 ] [ 15:35 ] [ حسین ]
[ ]